Pierwsze kroki działalności. Księgowość stacjonarna czy online?

Po otworzeniu własnej działalności, kiedy już uporamy się z tymi wszystkimi zawiłościami urzędowymi musimy podjąć decyzje czy korzystamy z księgowości internetowej czy może ze stacjonarnego biura. Przedstawię sprawę z własnej perspektywy, jak to przebiegało w moim przypadku. Prowadzę działalność jednoosobową więc rozliczeń nie mam aż tak dużo,  aby sobie samemu nie poradzić. Tym bardziej, że pracowałem trochę w rachunkowości. Nie są mi to zupełnie obce tematy. Kolejna sprawa to czy korzystać z platform księgowych czy też zainwestować tylko w program do faktur? Tu było bardzo ciężko podjąć decyzję. Postawiłem na zwyczajny program do wystawiania faktur, uznałem że nie będę potrzebował niczego więcej. We własnym zakresie wyliczam wszystkie potrzebne składki. Nie jest to trudne dla kogoś takiego jak ja, który ma ju o tym pojęcie. Nie mniej, w pierwszym miesiącu nie spodziewam się zbyt wielu faktur co wychodzi tylko na plus. Pewnie wielu w tym momencie zastanawia się co zrobić gdy mamy pod sobą ludzi ? Tutaj należy już niestety liczyć się z wydatkiem na biuro. Nikt nie chce mieć u siebie wizyt skarbówki, kiedy wykryja one nieprawidłowości. Smutne panie zrobią wszystko aby nas zmęczyć na tyle, na ile to możliwe. Wykorzystają one każdą okazje aby naszą firmę zamknąć a w najlepszym przypadku wlepić nam karę. W następnych wpisach będę poruszał kolejne zawiłości związane z papierami, jak prowadzić aby wszystko było w jak najlepszym porządku.

